Min weekend til Læsø

I sidste weekend tog Rasmus, et vennepar og jeg til smukke Læsø. Faktisk mit 3. besøg til den lille ø. Vi blev mødt af den smukkeste solnedgang, da vi ankom til Vesterø havn om aftenen, og Stine og jeg skulle selvfølgelig ud at have billeder før vi kunne fortsætte til Byrum, hvor vi havde lejet et sommerhus.

Om lørdagen kørte vi rundt på øen, og oplevede nogle af de ting som er at finde på Læsø. Vi var blandt andet forbi Salt syderiet, Storhaven og de forskellige strande, der ligger rundt omkring, og så spiste vi frokost på restaurant havnebakken.

Hvis du selv skal til Læsø, vil jeg anbefale at besøge følgende:

Salt syderiet;

• Dette sted er must, hvis du besøger øen. Du har mulighed for at komme ind at se, hvordan de syder salten og de kan komme en tur ud til rønnerne, hvor de henter salten op som bliver kørt ind til husene, hvor saltet bliver sydet. Der er ydermere tilknyttet en butik, der selvfølgelig sælger Læsø salt, men også hudprodukter og bolcher med Læsø salt.

Storhaven;
  • Storhaven er super hyggelig, og ligger tæt på salt syderiet. Der er dyr af alle salgs og de fleste af dem går løst. Selvom jeg ikke er verdens største dyremenneske, var dette alligevel super hyggeligt. Vi gik indenfor i deres café og fik varm kakao. Her har de ligeledes en gårdbutik, hvor der sælges hjemmelavede lys og service, langhårede lammeskind (som jeg virkelig forelskede mig i!) og meget mere. Storhaven er også kendt for deres hjemmelavede is.
Læsøkur;
  • Denne gang besøgte vi desværre ikke Læsø kur, da vi synes det var en anelse for dyrt for bare nogle enkle timer, og stedet var proppet med mennesker. De sidste par gange jeg har været på Læsø, har jeg besøgt stedet og det kan virkelig anbefales – et af de bedste wellness steder jeg har prøvet.

Restaurant Havnebakken;

• Det var første gang jeg spiste på restaurant Havnebakken. Vi var de eneste, da vi ankom, men derefter vrimlede det ind med folk. Jeg fik et stjerneskud som virkelig var lækkert. Næste gang tror jeg, at jeg vil bestille en omgang jomfruhummere, som er helt fantastiske på Læsø.

Strandene;
  • Læsø har de smukkeste strande. Der er ofte meget lavvande og fyldt med strandskaller og det fineste sand. Den flotteste, efter min mening, er den i Vesterø, hvor man ankommer med færgen. Det er Vesterø strand, der er på første billede nedenfor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...