Anmeldelse; “How to be a Parisian”

Jeg er virkelig ikke typen, der læser bøger generelt. Jeg vil gerne blive bedre til at tage hul på en bog, for sjældent kan jeg slippe den, når jeg først er kommet i gang og dette var også tilfældet med bogen “How to be a Parisian”. Da jeg fik mulighed for at modtage og anmelde bogen, sagde jeg hurtigt ja tak.

Jeg har været i Paris 3 gange i mit liv og jeg elsker byen med de smukkeste bygninger. Da jeg læste bogen blev jeg draget af de smukke beskrivelser, og ikke mindst de smukke billeder, som prydede bogens sider, og det var lidt ligesom at være der selv. Bogen omhandler det at være pariserinde, eller som andre vil omtale det; arrogant. Den er skrevet af det franske stilikon Caroline de Maigret og hendes tre veninder, Anne Berest, Audrey Diwan og Sophie Mas.

“Du behøver ikke at være fransk for at være pariserinde” – Karl Lagerfeld

Det er en bog med en masse selvironi og sarkasme fra de fire paristiske kvinder, krydret med kærlighed, stil og dårlige vaner, og indeholder ligeledes en fransk mini kogebog. Det er en bog, der portrættere kvinder ud fra en satirisk vinkel. Den både beskrivelser, hvilke følelser man kan sidde med, når man bliver paralyseret af sine følelser, hvordan man gør mænd usikre og gode husmorråd. Hvis du skal til Paris i nærmeste fremtid, vil jeg klart anbefale at læse den, da den foreslår mange steder, som umildbart ikke er turistede.

// Modtaget af Lindhardt og Ringhof forlag //